Pepparcookie

2011-11-26
Pepparkaksbak - Vi hade kusinhemlis. Mys mys mys!
(Kommer några bilder till)

Rutig Rörmokare

2011-11-20
Kvällen spenderades i Malmö där vi tränade på skånska och drack chilidrink. (Hanna med "familj" tack!!)
Vaknade i vår säng, åt sen frukost. Gav oss ut till Getterön och gick runt ett tag. Nu ska jag börja laga kvällsmat, för ikväll ska bara Vi sitta i soffan - spela alfapet och kika på Filip & Fredrik!
Nikon D90 + Sigma 17-70mm/2,8-4,5

Feel

2011-11-15
Har precis lämnat in min andra uppgift.
Hittade denna bilden när jag satt och övade mig på alla dessa uppgifter.
Nu kommer Sara snart och äter en bit kaka!

Del V: Pula

2011-11-10
Pula del två fortsätter..
Pula var där vi åt det godaste frukostarna på hela resan. Pula var där vi badade tills vi blev skrynklinga. Det var där jag lärde mig att kasta macka bättre än jag kunde innan. Vi blev också utskällda på kroatiska i en närbutik för att vi tog med pantflaskor dit. Här åt vi chips tills vi nästan trillade av stolarna. Filip försyllde vår första dag här med tröstande sms. På åtta dagar hade vi inte ett enda moln på himmeln och runt trettio grader varmt.
Modiga var vi också när vi badade utan badskor, i början såg vi det som fotmassage i slutet var vi ömma under våra stackars fossingar. Elin började med vad vi då kallade säldyket (slänga sig på grunt vatten och plaska ut till ett djup där det gick att simma)
I Pula hade Elin vatten i öronen ungefär halva tiden (om man slår ihop alla gånger).
Man kan inte annat än sakna vackra Pula.
(I slutet på detta inlägg är vi i Ljubliana, Slovenien. Där som vi på hotell en natt för att ta oss vidare uppåt. Där åt galet god frukost)

Time

2011-11-10
Tiden räcker inte riktigt till..
Jag jobbar, pluggar, tränar och sover. Lite ljug men lite sanning också.
Sanningen är faktiskt att jag pluggar den del så jag hinner inte ta kort med min kamera. Plus att när jag kommer hem från jobbet är det kalassvart ute.
Helgen fick snabbt förbi. Och nu är den snart här igen.
Var på bio och såg Tintin i helgen, tummen upp.
Elin och jag innan bion i söndags.

Del IIII: Pula

2011-11-01
-Här kommer de bilder som vi har tagit med min nikon.
De inläggen vi gjorde när vi var på resande fot var självklart för allas ögon, men kanske lite extra för våra nära och kära så de kunde hålla koll på vad vi fulirade oss med. Nu kommer det komma ett inlägg från varje stad. Med favorit bilderna.. eller med några av favorit bilderna för vi har tagit mååånga bilder. enjoy!
En natt i Zagreb. Ett fruktansvärt varmt Zagreb med billig öl och nunnor. En tidig morgon gick vi till stationen för att åka och köpte vad som skulle bli de godaste morgon-tåg frallorna på hela resan. Vi valde galet tidig avgång för att slippa byten och kunna bara sitta hela vägen. Shiii fick vi. Vi blev avslängda i igenstans och åkte buss ännu längre ut i ingenstans.
Pula finns kanske inte så mycket att skriva om. Förutom att det var så bra. Vi drack billig öl, bodde på samma ställe i en hel vecka. Vi badade hela dagarna, spelade yatzy tills vi blev kantiga. Läste massa böcker. Drack efter-stranden ölen vid solnedgången. Åt billigt. Hade den bästa briekvällen av alla. (Jag kan hålla på hur länge som helst)

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!