Del V: Pula

2011-11-10
Pula del två fortsätter..
Pula var där vi åt det godaste frukostarna på hela resan. Pula var där vi badade tills vi blev skrynklinga. Det var där jag lärde mig att kasta macka bättre än jag kunde innan. Vi blev också utskällda på kroatiska i en närbutik för att vi tog med pantflaskor dit. Här åt vi chips tills vi nästan trillade av stolarna. Filip försyllde vår första dag här med tröstande sms. På åtta dagar hade vi inte ett enda moln på himmeln och runt trettio grader varmt.
Modiga var vi också när vi badade utan badskor, i början såg vi det som fotmassage i slutet var vi ömma under våra stackars fossingar. Elin började med vad vi då kallade säldyket (slänga sig på grunt vatten och plaska ut till ett djup där det gick att simma)
I Pula hade Elin vatten i öronen ungefär halva tiden (om man slår ihop alla gånger).
Man kan inte annat än sakna vackra Pula.
.
(I slutet på detta inlägg är vi i Ljubliana, Slovenien. Där som vi på hotell en natt för att ta oss vidare uppåt. Där åt galet god frukost)

2 Comments

2011-11-12 @ 14:45:11

fan vad smart jag ser ut med karta., välkomna up till håsten på krök

fan ta kris

2011-11-12 @ 15:10:50

Jag blir sugen på sol och bad när jag sen dessa bilderna. Bild nummer två var redigt nice!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!