Bär liin

2011-09-03
Elin och Helena vill säga till sina fina mammor att det är bra om ni kommer överens om vilken mamma som är ett eller två. Eller får ni börja skriva era egna namn för vi har lite svårt att märka skillnaden.

(Min mamma Maritha: Jag och Elin förstod att det var viktigt att vi fick veta att Jennie sov igår, vi hoppas att hon sov gott. Jag tycker det är kul att du har hittat hit, kanske pappa med snart? Hoppas ni mår bra!)

Det har varit en kalasvarm (kalasvarmt = över 25 grader) dag i Berlin. Elin kallar det tropsikvärme, jag kallar det kalasvarmt. Vi har åkt fel med spårvagnen, Ätit vår första glass, Checkat in Olympia Stadion, Parkhäng i Tiergarte, Varit på Marknad, Druckit öl, Solat och mycket mycket mer.
Imorgon åker vi vidare mot Parg så..

Berlins Plus - Gatukonsten, Vårt boende, Judiska museet - ska ni hit gå dit!, Berlin muren,
Blandningen mellan gamla och nya byggnader,
Vår karta - har gjort att det är möjligt för oss virrpannor att komma runt (Mamma, Pappa och Jennie Elin är mycket sämre än mig på att hitta - MYCKET) Säkert massa fler saker men jag är jätte trött nu.

Berlins Minus - Inga toaletter är gratis inte ens dom man äter på - stackars kvinnor som sitter vid toalett dörren får vika servetter vi ska torka händerna på och ta betalt då såklart.


Berlins ? - Får inte männen är bära kortbyxor?
Cyklisterna? Att inte fler blir påkörda?



Ni får själva hålla räkningen i vår lilla frågetävling. Den som vinner.. Den vinner ära och... något som vi inte har kommit på ännu.

Svar på fråga nummer 2: Vad hände vid halv sju snåret? (liten luring alla svar är helt klart möjliga)
(1) Helena fastnade i spärren
(2) Elin välte en 1½ meter stor fläkt.
- Till mitt försvar kvar klockan halv sju på morgonen och jag hade sovit på ett tåg, mina reflexer var sådär. Har ingen aning om vad Elins försvar var.

Svar på fråga nummer 4: Vad såg vi i parken?
(2) En ny duschad naken man.
- Helena till Elin: Elin ser du? Vad? Men ser du inte..? Vad? Han vid cykel? Var? Han är naken? MEN VAD GÖR HAN? Vi ser två personer till nakna på en gräsplätt mitt i Berlin.

5 Comments

2011-09-04 @ 01:17:41

Hur kan ni ens hitta i främmande städer om ni har sånt lokalsinne? Hittar ni ert hostel? Jag fick två rätt och hoppas verkligen att jag vinner äran, Mamma är så noga att man ska vinna något, äran tycker jag är fin! Tina läser också! Grymt att ni har det så bra! <3

2011-09-04 @ 04:07:21

Andra frågan var ju väldigt kuggis, att Helena fastnade i spärren var ju kanske inte så konstigt ;)

Men att ni såg en ny duschad naken man är väl helt fantastiskt roligt, även om en del av det roliga också innefattar att han är helt ny och duschad och en naken man:) (särskrivning) Puss älskar dig ;)

2011-09-04 @ 06:05:28

Detta "in lägg" var kul. Robins likaså.

2011-09-05 @ 00:30:24

hej Helena och Elin. gött att höra att ni har det bra. sj sitter jag vaken klockan är halv 1 och jag ska upp 6 men då är det tur att man har lite bra läsning här. lycka till på färden.

2011-09-05 @ 21:15:14

Fråga 4 en naken man


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!