Del I: Berlin

2011-09-29
-Här kommer de bilder som vi har tagit med min nikon.
De inläggen vi gjorde när vi var på resande fot var självklart för allas ögon, men kanske lite extra för våra nära och kära så de kunde hålla koll på vad vi fulirade oss med.
Nu kommer det komma ett inlägg från varje stad. Med favorit bilderna.. eller med några av favorit bilderna för vi har tagit mååånga bilder. enjoy!
.
När vi var i Berlin var det varmt och skönt. Alla träden var gröna och gräset var mjukt. Vi åkte tunnelbana så det stod härliga till, kors och tvärs över hela staden. Våra fötter kändes ömma efter alla långa promenader. Vi drack massa god öl och Elin åt den bästa hallonsorben jag någonsin smakat. Jag hittade snygg-tavlor på Hackescher Markt som jag hade köpt ifall jag inte bodde i en ryggsäck. Jag börjde läsa boken Stjärnor utan svindel. Vi hade det allmänt skit-bra i Berlin.
Gulkornet i Berlin: När vi åkte till Kreuzberg och gick längst muren och tittade på alla målningar som gjorts på muren.
Vi promenerade lite på känn runt Alexanderplatz och hittade ett koster (om jag inte minns fel) som var omgjort till någon teater historia.
Vi tog tunnelbanan till Kochstrasse och gick ner mot Kreuzberg och tittade på den enorma biten mur som var kvar.
Vi fortsatte längre ner i Kreuzberg och tittade på massa gatukonst. Och åt goda burritos på ett litet ställe.
Mycket gatukonst, här sprang det råttor så jag och Elin fick pytteskinn på armarna. Det stod också en man på en balkong och tittade när vi sprang runt och fotade som galningar.
Tiergarte, den stora gröna parken som ligger mitt runt "Siegessäule" som föreställer Nike. (Inte syns Nike här inte på denna bild) Detta är Otto, den första rikskanslern om vi inte minns fel?
Vi åt mat på träplankor på Teahouse i parken. Efter det la vi oss på vår filt och drack en flaska vin och spelade kort i det fina vädret. Fint som snus tyckte vi.
Brandenburger Tor, mycket tokigheter. Jag försökte muta Elin att ställa sig vid Darth Vader, men icke att lura Elin.
Något som inte ser så speciellt ut i era ögon, men det var något alldeles speciellt tycker jag. -Holocaust mahnmal.
Här var vi länge.
Judiska museet, betalde en mindre summa och var där hela dagen. Det rekomenderar jag starkt. Här är vi i exile garden.
Hackescher Markt åt vi två kvällar, mysiga resturanger

0 Comments


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!