I Prag

2011-09-04

Vaknade i Berlin - ska sova i Prag.
Först vill jag börja med att säga att JA jag har svårt för att stava, JA jag har svårt med särskrivning. Jag skyller helt och hållet på min far. (om jag nu kan göra det). Jag hoppas att Alla har överseende (ja jag frågade Elin hur överseende stavades) med detta - även du min fina Robin.
.
Sen vill jag också säga ja vi lever lite "hej vi närmar oss 50 års livet" på denna resan. Men vi gillar det. Vi går och vi går och vi går tills vi inte orkar mer. Och sen trycker vi in massa öl när vi tycker att det passar. Här i Prag passar det nästan hela tiden i och med att man inte kan kalla ölen dyr här.
.
Vi har nu kommit till Prag, Kul historia föresten. Vilka tror ni hade tänkt att sitta kvar på tåget en timma till - för vi är då inte framme i Prag ännu..? När tåget nästan är öde känner jag och Elin att det är dags att ställa sig upp och följa strömmen. Så nu är vi här, det är så kalasvarmt så ni anar inte. Svetten lackar men vi ska inte klaga.. och inte ni heller för jag har hört att ni har haft det varmt idag med.
Imorgon ska vi göra staden!
.
Niklas kul att du har märkt skillnad på min och Elins blogg.

Fråga nummer 5
Vad ser en förvirrad Helena och Elin en arbetarkille göra på en bakgata i Prag?
(1) Plocka fram snorredoppen
(x) Trilla från ett lasbilsflak
(2) Drog en redig nys så han drog huvudet i byggställningen


8 Comments

2011-09-05 @ 14:22:24

Den rediga nysen

2011-09-05 @ 15:37:13

Se där vi alla har fått detta fantastiska drag från vår far, bara att jag har kunnat erkänna det hela mitt liv ;)

Jag tror på nysen! <3

2011-09-05 @ 15:49:12

Skulle inte förvåna mig om ni lyckats råka ut för ettan...

2011-09-05 @ 18:05:58

Ta mycket kort från Prag, vill se hur många ölsorter ni hinner gå igenom:)

Oavsett hur otrevligt det är så närmar ni er faktiskt 50 hållet, vare sig ni vill eller inte! Lyssna på Your old man Rob.

Alltså kan tänka mig att de manliga invånare är väldigt stolta över deras snorredoppar (say what). Så jag tror det!

2011-09-05 @ 20:34:43

Hej tjejer!ni ser ut att ha det hur bra som helst =)gissar på nysen jag också..Kram

2011-09-05 @ 21:18:01

plocka fram.... nä han nös

2011-09-05 @ 21:24:40

Vadå stava kan jag int stav

2011-09-07 @ 09:56:06

Hej Helena och Elin!



Feadon -Vi har det bra här på solkulla.

Egil -Vad högt upp hon är, vad läskigt.

Carola -Tycker bloggen verkar lite barnförbjuden men vi kör med lite egen översättning.

Elliot - Jag tycker ni ska komma hem till solkulla!



Ha det supperroligt hälsningar från alla på solkulla!


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!