Wiiin

2011-09-07
Meningen med tågluff är väl att man kan ändra sig...
Vi hoppar över Ungern och Budapest helt och hållet. (Annelie och Titti - Vi är ledsena det blir inga tips från oss. Hoppas ni tycker om oss ändå)
.
När vi gick på Wiens varma gator idag blev vi undermedvetet jättesugna på att bada. Sannigen är att vi får åka långa omvägar om vi ska från Budapest till Zagreb. Vi tågar nog inte riktigt på högsäsong. Så vi åker raka vägen från Wien till Zagreb, stannar en natt där och åker vidare mot Pula morgonen där på.
.
Vill också säga att jag gillar Wien. Vi har gått runt i innestaden hela dagen, efter vi lunchat gick vi till Donau-kanalen och gick längst den ett tag. Vi gillar att bo centralt. Ikväll blir det nog pizza.

Fråga nummer 9
Vad fick Helena i/på ryggen när vi satt och åt en kringla på Albertinaplatz?
(1) Ett söndertuggat ben av något slag
(x) En fågelskit från en duva
(2) En skitstor kastanj




Till Solkulla
HEJ ALLA BARNEN PÅ SOLKULLA!
Vi har det jättebra. Vi åker mycket tåg och äter mycket god mat.
Egil vi var faktiskt väldigt högt upp, vi hade gått länge upp för en lång backe. Vi blev trötta.
Faedon det är bra att ni har det bra utan oss. Elliot vi kommer snart hem till Solkulla igen.
(Carola jag och Elin är tacksamma om ni inte läser allt högt :) )
Imorgon ska vi åka till Kroatien och sola och bada.
Kram Elin & Helena

7 Comments

2011-09-07 @ 21:36:52

Hej igen!

Eftersom ni är i Wien är det naturligtvis duvan!

2011-09-07 @ 22:03:21

Jag tror att det var kastanjen

4000 friska på ditt konto skulle kunna tro att det blir 5700 på kontot efter din betalning av hotellet

2011-09-07 @ 23:38:50

Jag tror på en duvskit :D

2011-09-08 @ 07:53:30

Klart att jag tycker om er ändå(fast kanske inte lika mycket)Jag satt ju och skröt igår på vårt lilla resemöte att vi får läges och väderrapport direkt från Budapest av mina egna privatspanare. Suck!

Nä, vi klarar oss med SMHI.

Jag tror att det var ett söndertuggat ben som kom flygande :D

2011-09-08 @ 10:08:25

Jag tror du fick dej en gammal benknota i ryggen. Är det ok om jag möter upp i Kroatien eller? Går ju bara här hemma och drar. Vi har fått positiva kommentarer om "bakruse-jobbet", dock tack men nej tack än så länge. Men jag jobbar på...

Pussar från gudmor

2011-09-08 @ 10:50:40

Jag tror på duvskiten.!! Ni verkar ha det skjut bra!! Mer detaljer på skype!!

Puss sis

2011-09-08 @ 16:32:52

Vad har ni gjort idag inga nya frågor

har ni bara druckit öl eller


Design by: Designbloggar



Leave a Reply



Name *
Remember me!

Email *

Website adress *

Comment

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!